2007-10-29

Piramidea

Hementxe dugu umeentzat gomendagarriak diren ekintza edo jarduera ezberdinen piramidea.

  • Piramidearen oinarrian umeek egunero praktikatzeko ekintza gomendagarrienak agertzen dira; aire librean jolastu, jolasak batu, kaletik ibili, eskolara oinez joan...
  • Hurrengo mailan, astero 3-5 alditan praktikatzeko ekintza ezberdinak agertzen dira. Kasu honetan hauek dira: igeri egitea, korrika egitea, futbolean, saskibaloian, tenisean etabarren aritzea, bizikleta erabiltzea etab.
  • Hirugarren maila batean astero bitan edo hirutan gutxienez praktikatu behar dituzten ekintzak aipatzen dira: lagunekin parkean ibili, dantza egin, karatea praktikatu...
  • Eta azken maila batean, umeek gutxien praktikatu beharko lituzketen ariketak ditugu: telebista ikustea, ordenagailuarekin aritzea edo bideojokoekin jolastea.

Hik Hasi "jolas kooperatiboak"


Hik Hasi web orrialdean agertzen den artikulo interesgarri bat dugu hementxe. Bertan, EHUko Psikologia Fakultatean 20 urte lanean daramatzan irakasle bati, Maite Garaigordobilari , egindako jolas kooperatiboei buruzko hainbat galdera agertzen dira.


Maite Garaigordobilak sormenezko jolas kooperatiboak garatzeko hainbat programa landu ditu eta hauek sariak eta aipamenak jaso dituzte: 8-10 urteko haurrentzako programak Hezkuntza eta Kultura Ministeritzak ematen duen Ikerketa eta Berrikuntza Pedagogikoko Sari Nazionaleko 1. saria jaso zuen eta nerabeen programak 3. saria.

Galdera hauen bidez berak gertutik eta ondo ezagutzen duen mundu hau erakutsi digu eta sormenezko jolas kooperatiboen ezaugarriak, funtzioak, helburuak, burututako esperientziak eta lortutako emaitzak azaleratu dizkigu.


Hauek dira artikulu honetan aurki ditzakegun hainbat galdera:


Zer ulertu behar dugu jolas kooperatiboez hitz egiten dugunean? Zer dira jolas kooperatiboak?

Noizkoak dira jolas kooperatiboen lehen erreferentziak?

Zertarako balio dute jolas kooperatiboek?

Zein ezaugarrik bereizten ditu sormenezko jolas kooperatiboak beste jolasetatik?

Jolas kooperatiboak gelan lantzeko hainbat programa egituratu dituzu. Zertan oinarritzen dira programa horiek?

Zer eta nola egiten da programa horiekin gela barruan?

(...)